Testimonials2

Testimonials

Januari 2017: Ik heb dyslexie, eerst wilde ik helemaal niet naar Helios maar ik ben wel gegaan. En ik dacht het helpt niet maar het spelling gaat nu erg goed door Helios. Soms dan moet ik nog  goed nadenken bij een woord maar dat hoort bij dyslexie. Wat er soms ook bij zit is rekenen. Daar ben ik nu mee bezig, ik ben er net mee begonnen en ik en Geesje zijn er achter gekomen dat ik het op zich wel kan dat rekenen. Ook heeft Geesje mij de uil uit gelegd. Dat kan mij helpen bij het rekenen. En weer het zelfde verhaal, ik wilde eerst niet. Ik dacht , ze  kunnen mij niet helpen maar ik heb er nu al heel veel vertrouwen in . Bedank, doei. S v M 10 jaar.


Januari 2017: Wekelijks komen wij na schooltijd bij Helios voor dyslexiebegeleiding. Tijdens deze begeleiding krijgt Mink nieuwe oefenstof voor spelling, worden de spellingsregels uitgelegd en wordt er geoefend. Verder wordt er een stuk uit een leesboek gelezen. Dit boek mag een kind zelf uitkiezen in de bibliotheek van Helios. Voor ouders is er de mogelijkheid om boeken te lenen over allerlei zaken omtrent opvoeding ed.

Als ouder ben je altijd aanwezig bij deze begeleiding. Zo krijg je meer inzicht in de spellingsregels en hoe je je kind thuis het beste kan begeleiden en ondersteunen. Het is voor Mink hard werken, maar het werp zijn vruchten af.

Wij ervaren Helios als een prettige, kindvriendelijke plek waar oog is voor het individu.


Mink en Claudia Fikkert

Januari 2017: Toen wij wilden vaststellen of er bij onze tweeling sprake was van dyslexie hebben wij zorgvuldig gekeken naar een kleinschalige instelling met een brede blik op de ontwikkeling van kinderen en met een sterke drive voor persoonlijke aandacht. Naar inmiddels ruim een jaar samen met Helios te werken aan de ontwikkeling van onze kinderen kunnen wij vaststellen dat we bij Helios op de juiste plek terecht zijn gekomen. Elke week met veel plezier gezamenlijk werken in een prettige en professionele sfeer om onze kinderen te leren omgaan met dyslexie daar staat Helios wat ons betreft voor.

Sander en Natasja Zwarthof


Januari 2017: Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met dyslexie begeleiding bij Helios.  Ik krijg  nu ongeveer 4 maanden lang, 1 keer per  week
ondersteuning en dat helpt me enorm.  Ik leer allemaal trucjes en foefjes zodat lezen en spelling een stuk makkelijker voor mij worden!

Anoniem


Sinds september 2017 krijgt mijn zoontje nu begeleiding voor de dyslexie. We zijn blij dat we nu eindelijk hulp krijgen. 45 minuten per week krijg je begeleiding en verder moet je zelf 4 keer per week 10 minuten lezen en 10 minuten woordjes schrijven. In het begin krijg je een map met allemaal oefenbladen en elke week behandel je er eentje of meer van. Door de luisterwoorden oefenen ze de klanken en die zijn later weer belangrijk bij de regelwoorden. Mijn zoontje kon de regels op school nooit onthouden en je merkt nu we de regelwoorden behandelen dat hij zegt “die heb ik op school wel gehad maar ik was hem vergeten”. Het blijven herhalen is voor hem belangrijk. Nu we elke week 4 keer oefenen en steeds meer regels en andere bladen behandelen merken we al een hele vooruitgang. Zelf zegt hij ook dat het met spelling beter gaat op school, en dat is erg fijn om te horen. Wij zijn erg blij dat we nu eindelijk hulp krijgen en dat het werkt. We hebben nu 18 van de 60 lessen gehad dus we hopen dat het nog een heel stuk beter gaat worden.

Mariette


Vanaf het moment dat er in groep 5 duidelijk werd dat mijn zoon Kay moeite had met lezen en spellen, twijfelden we er niet over dit nader te laten onderzoeken. We kozen ervoor om dit bij Helios te laten doen, omdat dit goed voelde. Er was ook direct een klik met medewerkster Paula en ons. Dit vond en vind ik erg belangrijk, omdat dat nodig is in een toch intensief en lang contact. Bij Kay werd dan ook dyslexie geconstateerd en samen een traject afgesproken. Erg mooi is dat hij hiervoor één keer per week op zijn eigen school en onder schooltijd begeleiding krijgt van Paula, in een aparte ruimte. Hierbij ben je als ouder aanwezig en kun je zien wat ze doen en hoe het gaat. Daarnaast krijgt Kay iedere week huiswerk mee, in de vorm van woordjes, zinnen oefenen en lezen. Paula legt de dingen heel duidelijk en mooi uit. En oefent op een liefdevolle manier. Kay gaat met plezier naar de begeleiding en oefent goed thuis waardoor hij met sprongen vooruit gaat. Paula en Kay maken het altijd gezellig samen, maken er een feestje van met zo nu en dan natuurlijk wat lekkers en altijd een gezellige kop thee.

Daisy en Kay


Een jongen (anoniem) uit groep 6:

Een half jaar geleden ben ik begonnen bij Helios. In het begin had ik geen idee waarom ik daar moest komen. We gingen oefenen met lezen. Na de tweede keer kreeg ik een map. Toen kreeg ik te horen dat ik misschien dyslexie had. Toen was ik erg verdrietig, omdat ik misschien dyslexie had. Ik moest heel veel oefenen. In het begin was het leuk, later werd het oefenen minder leuk.
Het oefenen is nog steeds niet heel leuk, maar ik leer er wel heel veel van. Nu ben ik niet meer zo verdrietig, omdat ik steeds meer in de gaten krijg hoe ik moet lezen en spellen.