16

Uitleg over de plusgroep

  • 'Ik houd van uitdaging, dingen op een andere manier dan gewoonlijk bekijken.'
  • 'Mijn klasgenootjes snappen me vaak niet.'
  • 'Hoe kan dat nou, ik vind gemakkelijke sommen vaak moeilijker dan moeilijke sommen.'
  • 'Ik vind het zo geweldig om te praten over allerlei moeilijke onderwerpen!'
  • 'Ik denk vaak heel anders dan mijn klasgenoten. Ben ik raar?'

Slimme kinderen en uitdagende opdrachten

Met maximaal 12 slimme kinderen in de basisschoolleeftijd komen we één keer per twee weken bij elkaar om te werken aan opdrachten die anders dan anders zijn.

  • Heb jij wel eens koekjes getest op hun knapperigheid en smaak?
  • Lijkt het je geweldig om samen met anderen een knikkerbaan te bouwen?
  • Ben je benieuwd of het je gaat lukken om een toren van Kapla op een skippybal te bouwen?
  • Houd je van filosofische diepgaande gesprekken?

Dan ben je van harte welkom in onze groep!

 

Leer jezelf kennen

We werken aan leuke uitdagende opdrachten op een compleet andere manier dan op jouw school mogelijk is. Je kunt er van alles van leren, bijvoorbeeld over hoe het zit met zwaartekracht, hoe hersenen in elkaar zitten, maar vooral ook over jezelf. Je leert om te ontdekken wat je sterke en je minder sterke kanten zijn en hoe je daar op school je voordeel mee kunt doen. Je leert dan bijvoorbeeld hoe handig het kan zijn om een plan te maken voordat je begint.

Samenwerken en vriendschap

Het prettige van het werken in de Helios plusgroep is dat je mag samenwerken met allerlei kinderen die vaak sneller snappen wat jij bedoelt dan veel van jouw klasgenoten. Er zijn al veel vriendschappen ontstaan in onze groep. Ook mag je zelf meedenken over de opdrachten en kun je bespreken wat je dwars zit als je je even niet lekker voelt.

Nieuwsgierig?

Ben je nieuwsgierig geworden dan mag je, nadat we een gesprek met jou en je ouder(s)/verzorger(s) hebben gehad,  gratis en vrijblijvend een keertje komen proefdraaien.

Wil je meer informatie dan je op onze site kunt vinden, stuur dan een mailtje naar ons.